Cookies er nødvendige for at få VIVUS.DK til at fungere, så du kan få en god oplevelse. Klik OK for at fjerne beskeden og fortsætte.

Spørgsmål & svar

Her kan du finde svar på mange spørgsmål om produktet.

Tilbagebetaling

Hvordan tilbagebetaler jeg min kredit?

Du kan til enhver tid indfri din kredit. Du finder altid oplysninger om dine betalingsmuligheder på din VIVUS.DK-profil, som du logger på under Kundelogin. VIVUS.DK tilbyder tre muligheder for tilbagebetaling:

  • Betal med Dankort og Visa/Dankort

Du kan betale din kredit med dit Dankort eller Visa/Dankort på din VIVUS.DK-profil. Du vil med det samme modtage en bekræftelse på e-mail og SMS om, at din kredit er betalt.

(Bemærk: Vi modtager desværre ikke Mastercard, Visa Electron m.fl. endnu)

  • Betal til VIVUS.DK’s reg. og kontonummer via bank

Når du tilbagebetaler via kontooverførsel, skal du huske at skrive dit CPR-nummer i tekst på modtagers kontoudskrift. Du vil modtage en bekræftelse på e-mail og SMS, når vi har registreret din tilbagebetaling.

  • Betal med gironummer som et indbetalingskort via bank eller posthus

Når du indbetaler via gironummer, skal CPR-nummer ikke noteres. Du vil modtage en bekræftelse på e-mail og SMS, når vi har registreret din tilbagebetaling.

Ved betaling til vores kontonummer anvend venligst følgende bankoplysninger:

Registreringsnummer: 2191

Kontonummer: 6886376543

Husk at skrive dit CPR-nummer i tekst på modtagers kontoudskrift, når du overfører!

Hvornår modtager I min tilbagebetaling?
  • Betaling med Dankort og Visa/Dankort

Vi vil med det samme registrere din betaling og sender dig en bekræftelse via e-mail og SMS.

  • Betaling til VIVUS.DK’s reg. og kontonummer

Har du betalt fra Nordea, vil vi registrere din betaling inden for en time i vores åbningstid: Hverdage mellem kl. 8:00 og 18:00. Har du betalt fra anden bank, vil vi registrere din betaling 1-2 hverdage senere. Du vil modtage en bekræftelse via e-mail og SMS, når betalingen er registreret

  • Betaling med gironummer som et indbetalingskort

Har du betalt fra Nordea, vil vi registrere din betaling inden for 1-2 hverdage. Har du betalt fra anden bank, vil vi registrere din betaling 2-3 hverdage senere. Girobetaling tager generelt en hverdag ekstra at modtage. Du vil modtage en bekræftelse via e-mail og SMS, når betalingen er registreret.

Du vil kunne ansøge om en ny kredit fra din VIVUS.DK-profil, så snart vi har bekræftet at have modtaget din tilbagebetaling af den nuværende kredit.

Kan jeg indfri min kredit før min betalingsdato?

Du kan til enhver tid indfri din kredit og skal kun betale renter indtil den dag, kreditten indfries.

På din VIVUS.DK-profil kan du altid se under punktet “Betal i dag”, hvad du skal betale den gældende dag.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan tilbagebetale på én gang?

Du kan altid delbetale din kredit. Når du betaler et mindre beløb end det fulde betalingsbeløb, vil vi altid først registrere noget af den til din rentebetaling. Alt overskydende vil tilbagebetale på din kredit helt automatisk.

Når du har betalt tilbage på din kredit, vil din rentebetaling også blive mindre.

Eksempel: Din rentebetaling er 1.000 kr., og du indbetaler 1.500 kr. Heraf registreres 1.000 kr. som din rentebetaling og 500 kr. som betaling på din kredit.

Du kan delbetale ved at overføre beløbet til vores kontonummer: 2191-6886376543. Husk altid at notere dit CPR-nummer i “Tekst på modtagers kontoudskrift” (kun tal) i din overførsel.

Hvor længe kan jeg have min kredit?

Kreditten løber så længe, du ønsker, og du kan til en hver tid indfri kreditten. Indtil du indfrier kreditten, skal du hver 30. dag betale din rentebetaling, som dækker renten for den foregående periode. På din VIVUS.DK-profil kan du altid se det gældende beløb, du skal betale.

Ansøgning

Hvilke krav stilles der til mig som kunde?
  • Du er mindst 20 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du er dansk statsborger
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto

Derudover vil VIVUS.DK foretage en individuel kreditvurdering af din ansøgning.

Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Du kan se på din skærm med det samme, om din ansøgning er blevet godkendt eller ej. Hvis din ansøgning er blevet godkendt, vil du modtage en bekræftelse på e-mail med din kreditaftale og faktura. Du vil derudover modtage en SMS, når pengene bliver overført til din konto i vores åbningstid.

Hvornår står pengene på min bankkonto?
  • Konto hos Nordea?

Har du konto hos Nordea, vil pengene på hverdage inden kl. 17:30 blive indsat inden for en halv time. Ved ansøgninger, der er modtaget efter kl. 17:30, vil pengene først blive overført næste bankdag.

  • Anden bank?

Hvis du ansøger inden kl. 17:30 på en hverdag, vil pengene gå ind på din konto næste hverdag uanset bank. Ansøges der efter kl. 17:30 eller på en banklukkedag, vil pengene gå ind på din konto efter to hverdage.

Hvor meget kan jeg låne?

Ny kunde

Som ny kunde kan du ansøge om op til 6.000 kr. Kreditten vil være rentefri i op til 30 dage. Du vil med det samme få svar på, om du godkendes til det ønskede beløb. I nogle tilfælde kan vi tilbyde dig et lavere beløb, hvis vores vi i vores kreditvurdering kommer frem til, at vi ikke kan tilbyde dig 6.000 kr.

Tilbagevendende kunde

Som tilbagevendende kunde kan du altid ansøge om op til 12.000 kr. Du vil med det samme få svar på, om du godkendes til det ønskede beløb. I nogle tilfælde kan vi tilbyde dig et lavere beløb, hvis vores vi i vores kreditvurdering kommer frem til, at vi ikke kan tilbyde dig 12.000 kr.

Hvad betyder priseksemplet på 3 måneder?

Du bestemmer altid selv, hvor længe du vil have kreditten og kan til enhver tid tilbagebetale. Du kan derfor vælge at have kreditten i mere eller mindre end de 3 måneder.

I priseksemplet i vores låneberegner bliver du oplyst, hvad det koster dig at have kreditten i 3 måneder.

Eksemplet er udregnet sådan:

  1. måned: Du betaler rentebetaling
  2. måned: Du betaler rentebetaling
  3. måned: Du indfrier det fulde kreditbeløb

Rentebetalingen skal betales på den første betalingsdato og derefter hver 30. dag, indtil du indfrier kreditten, og er derfor de omkostninger, du skal betale for at opretholde din kredit.

Hvad er rentebetaling?

Rentebetalingen skal betales på den første betalingsdato og derefter hver 30. dag, indtil du indfrier kreditten, og er derfor de omkostninger, du skal betale for at opretholde din kredit. Beløbet afdrager ikke på lånet men dækker renten for 30 dage.

Du kan se, hvad din rentebetaling er, når du ansøger om kreditten.

Du kan til enhver tid indfri din kredit eller betale mere end rentebetalingen.

Kan jeg delbetale min kredit?

Du kan sagtens delbetale din kredit. Når du betaler et mindre beløb end det fulde betalingsbeløb, vil vi altid først registrere noget af den til din rentebetaling. Alt overskydende vil tilbagebetale på din kredit helt automatisk.

Når du har betalt tilbage på din kredit, vil din rentebetaling også blive mindre.

Eksempel: Din rentebetaling er 1.000 kr., og du indbetaler 1.500 kr. Heraf registreres 1.000 kr. som din rentebetaling og 500 kr. som betaling på din kredit.

Du kan delbetale ved at overføre beløbet til vores kontonummer: 2191-6886376543. Husk altid at notere dit CPR-nummer i “Tekst på modtagers kontoudskrift” (kun tal) i din overførsel.

Kan jeg have to sideløbende kreditter?

Nej, du kan kun have en kredit ad gangen. Hvis du ikke har udnyttet din maksimale kreditgrænse, har du dog mulighed for at forhøje den. Dette kan gøres ved at logge ind på din profil på VIVUS.DK.

OBS! Når du forhøjer din kredit, ændres din næste betalingsdato ikke.

Hvornår kan jeg ansøge om en kredit igen?

Så snart vi har registreret din tilbagebetaling, vil du igen kunne ansøge hos VIVUS.DK. Der vil gå 7 dage, fra vi har registreret din tilbagebetaling, til din maksimale kreditgrænse bliver forhøjet. Du kan ansøge om det beløb, som du lige har tilbagebetalt, med det samme. Er du derimod interesseret i at hæve beløbet, kan du gøre det efter de 7 dage fra din profil.

Øvrige spørgsmål

Hvornår kan VIVUS.DK kontaktes?

Vores kundeservice har åbent alle hverdage kl. 08:00-18:00 på telefon 78 77 20 68 eller via e-mail: info@vivus.dk. I vores åbningstid kan vi også kontaktes via online chat på hjemmesiden.

Jeg har glemt mit password – hvad gør jeg?

Har du glemt dit password, kan du altid bestille et nyt ved at trykke på linket ”Glemt dit password?” under “Kundelogin” eller ved at trykke her. Der fra kan du bestille et nyt, midlertidigt kodeord, som vil blive sendt til din e-mailadresse.

Husk, at det midlertidige kodeord skal benyttes inden for en time efter, at det er bestilt. Du kan altid bestille et kodeord på et senere tidspunkt, hvis det er nødvendigt.

Hvorfor skal jeg bruge mit NemID for at optage en kredit?

NemID er din digitale signatur, der sikrer, at du er den, du giver dig ud for at være, når du underskriver din kreditaftale. På grund af NemID kan vi give dig svar på din ansøgning med det samme, da du giver samtykke til, at vi må få oplyst, om du opfylder vores betingelser og derigennem kan godkende dig. Du kan se mere om NemID eller bestille dit NemID ved at klikke her.

Hvad er VIVUS.DK?

VIVUS.DK udbyder hurtige, enkle og omkostningseffektive kreditter til danskerne. Du får pengene overført direkte på din konto, og der kræves ingen sikkerhed eller udfyldelse af besværlige dokumenter.

Du bestemmer selv, hvor meget du vil ansøge om i din kreditansøgning. VIVUS.DK tilbyder kreditter i intervallet 100 til 12.000 kr. for gentagende kunder.

Derudover vælger du selv din første betalingsdato. Dine efterfølgende betalingsdatoer vil herefter falde med 30. dages interval. Flere informationer kan findes her.