Spørgsmål & svar

Hvor meget kan jeg låne?

Hos VIVUS kan du vælge mellem mindre eller større lånebeløb.

Mindre beløb er fra 2000,- op til 12000,- Større beløb er fra 13000,- op til 75000,-

Du kan frit ansøge om det beløb, du har behov for. Brug låneberegneren til at se omkostninger på netop det lån, du vil ansøge om.

Vi kreditvurderer dig med det samme og du får derfor også svar på din ansøgning med det samme.

Her kan du finde svar på mange spørgsmål om produktet.

Ansøgning

Hvis du er tilmeldt PLUS, vil du modtage pengene indenfor få minutter, uanset hvilken bank du bruger eller hvornår du søger.

Er du ikke tilmeldt PLUS, vil du modtage pengene om op til 7 bankdage.

NemKonto

Du kan vælge at få udbetalt pengene til din NemKonto. På den måde overfører vi altid til din primære konto. Vælg NemKonto i din ansøgning eller under "Mine indstillinger" på din VIVUS-profil.

Valgfrit kontonummer

Du kan også selv indtaste det kontonummer, som du ønsker pengene udbetalt til. Har du allerede en VIVUS-profil, kan du ændre kontonummeret under "Mine indstillinger" med NemID.

Hos VIVUS kan du vælge mellem mindre eller større lånebeløb.

Mindre beløb er fra 2000,- op til 12000,- Større beløb er fra 13000,- op til 75000,-

Du kan frit ansøge om det beløb, du har behov for. Brug låneberegneren til at se omkostninger på netop det lån, du vil ansøge om.

Vi kreditvurderer dig med det samme og du får derfor også svar på din ansøgning med det samme.

  • Du er mindst 20 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du er dansk statsborger
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto

Derudover vil VIVUS foretage en kreditvurdering på baggrund af de informationer, vi modtager i din ansøgning. Du får med det samme svar på, om du er godkendt.

Du får altid svar på skærmen med det samme.

Hvis din ansøgning er blevet godkendt, sender vi også dig straks en bekræftelse på e-mail med din låneaftale.

For at kunne lave den bedst mulige kreditvurdering skal vi indhente oplysninger om din økonomi.

Gennem eSKAT indhenter vi dine seneste seks lønsedler samt årsopgørelse fra dig for at se, om du kan blive godkendt til en kredit. Du giver samtykke med dit NemID.

Gennem IDQ indhenter vi dine overordnede indkomst- og udgiftstal fra din bank. Du giver samtykke til dette med enten dit mobillogin, NemID eller begge dele. Kan du ikke huske din kode til din mobilbank, eller har du ikke mobilbank, kan du finde den i din netbank under mobile tjenester eller servicetjenester. Koden består typisk af 4 eller 6 tal.

Du kan se mere om NemID eller bestille dit NemID ved at klikke her.

Du kan ansøge om nyt lånebeløb allerede efter du har lånt første gang VIVUS-profil.

Der kan ganske vidst gå lidt tid, før dit første lån er gået igennem vores system, så hvis du ansøger udenfor vores åbningstid kan du først ansøge igen, når vi er tilbage.

  • NemID
  • Kontooplysninger, hvis ikke du ønsker lånet overført til din NemKonto
  • Mobilkode til din bank
  • Betalingskort

I din kreditvurdering skal du give tilladelse til, at vi kan indhente oplysninger om dit rådighedsbeløb fra din bank. Ved nogle banker foregår dette med NemID, mens der ved andre banker kræves log ind med mobilkode. Har du ikke mobilbank, kan du finde din mobilkode i din netbank under, afhængigt af banken, menuen mobile tjenester eller servicetjenester. Koden består typisk af 4 eller 6 tal.

PLUS er en abonnementsløsning der giver dig en række fordele i forbindelse med dit lån hos VIVUS.

Med PLUS udbetales dit lån med straksoverførsel, pengene er således til rådighed på din konto få minutter efter at din låneansøgning er godkendt. Derudover kan du med et PLUS-abonnement indfri dit lån før tid uden nogle ekstra gebyrer, og du får adgang til premium kundeservice, hvor du blandt andet via din VIVUS-profil kan angive et tidspunkt indenfor vores åbningstid, hvor du ønsker at bliver ringet op af en medarbejder fra kundeservice for at tale om dit lån, på den måde slipper du for at vente i kø på telefonen og du kan tale med os, når det passer dig.

Tilbagebetaling

Når din låneansøgning er godkendt, er det et krav, at du registrerer et gyldigt betalingskort, hvorfra din månedlige betaling automatisk vil blive trukket på hver betalingsdato. Vi accepterer de fleste typer betalingskort udstedt i Danmark.

Skulle det ske, at vi ikke kan trække din betaling fra dit betalingskort, hvis der eksempelvis ikke er dækning på kortet eller kortet er spærret, vil du modtage e-mail fra os og blive bedt om at betale afdraget med en almindelig kontooverførsel. Det er herefter vigtigt, at du på din profil igen tilmelder dit betalingskort automatisk betaling, så dine afdrag igen fremadrettet automatisk trækkes fra kort. Hvis du får et nyt betalingskort, er det ligeledes vigtigt, at du registrerer dit nye kort på din VIVUS-profil

Kortbetaling

Når din månedlige betaling betales med kort, modtager og registrerer vi din betaling med det samme. Vi sender en bekræftelse på e-mail og sms når den automatiske trækning af din månedlige betaling er gået igennem.

Kontooverførsel

Er din automatiske betaling med betalingskort mislykket, så din månedlige betaling skal betales med en kontooverførsel i stedet, vil der gå 1-2 hverdage fra du laver overførslen til vi modtager den. Vi sender en bekræftelse på e-mail og sms når vi har modtaget og registreret din betaling.

Du vil kunne ansøge om et nyt lån fra din VIVUS-profil, så snart vi har bekræftet at have modtaget din tilbagebetaling.

Ja. Din månedlige betaling trækkes som udgangspunkt automatisk fra dit registrerede betalingskort på din betalingsdato. Ønsker du at betale din månedlige betaling før din betalingsdato, er dette dog muligt og kan gøres fra din VIVUS-profil.

Ja, du kan til enhver tid indfri dit lån.

Bemærk, at det for PLUS-kunder er gebyrfrit at indfri før tid, mens der for kunder der ikke er tilmeldt PLUS opkræves et gebyr på 0,5-1% procent af hovedstolen for den førtidige indfrielse.

Øvrige spørgsmål

VIVUS udbyder hurtige, enkle og omkostningseffektive lån til danskerne. Du får pengene overført direkte på din konto, og der kræves ingen sikkerhed eller udfyldelse af besværlige dokumenter.

Dit lån hos VIVUS betales tilbage i afdrag. Ved de mindre med beløb på mellem 2000,- og 12000,- er lånets løbetid altid 6 måneder, mens der ved de større lån på mellem 13000,- og 75000,- vælges en løbetid på mellem 24 og 72 måneder ved ansøgningen om lånet.

Du kan læse mere om os her

Kundeservice håndterer spørgsmål, hjælp og klager.

Vi har åbent alle hverdage kl. 9:00-11:30 og kl. 12:30-16:00 på telefon 78 77 20 68 og via e-mail: info@vivus.dk.

I vores åbningstid kan vi også kontaktes via chatten her nederst på siden.

Har du glemt dit password, kan du få tilsendt et link via mail eller SMS med en kode, så du kan nulstille dit password.

Gå til "Glemt dit password" her.

Vælger du at få tilsendt en kode via SMS, er det vigtigt, at du bliver på siden, og at du indtaster den med det samme.

Både linket på mail og SMS-koden er gyldig i en time.

Den nye lovgivning der træder i kraft den 1. juli 2020, som blandt andet indeholder et ÅOP-loft på 35% og et omkostningsloft på 100%, indføres ikke med tilbagevirkende kraft. Det vil sige, at alle kreditter optaget før den 1. juli 2020 ikke er underlagt den nye lovgivning.

Kreditter optaget før den 1. juli 2020 fortsætter derfor på de lånevilkår der var gældende på optagelsestidspunktet.