Cookies er nødvendige for at få VIVUS.DK til at fungere, så du kan få en god oplevelse. Klik OK for at fjerne beskeden og fortsætte.

Spørgsmål & svar

Hvordan kan VIVUS.DK kontaktes?

Kundeservice håndterer spørgsmål, hjælp og klager.

Vi har åbent alle hverdage kl. 8:00-16:00 på telefon 78 77 20 68 og via e-mail: info@vivus.dk.

I vores åbningstid kan vi også kontaktes via chatten her nederst på siden.

Her kan du finde svar på mange spørgsmål om produktet.

Ansøgning

Du vil modtage pengene inden for få minutter, lige meget hvilken bank du bruger eller hvornår du søger. Vi overfører 24/7, hele året rundt.

Der kan i sjældne tilfælde ske udfald. Oplever du en forsinkelse, behøver du ikke kontakte os. Vi sørger altid for at overføre hurtigst muligt.

Først skal det siges, at du altid selv bestemmer, hvor længe du vil have kreditten og kan til enhver tid tilbagebetale.

I priseksemplet i vores låneberegner bliver du oplyst, hvad det koster dig at have kreditten i 12 måneder. Eksemplet kan du bruge til at sammenligne os med andre låenudbydere med samme type kredit uden fast løbetid.

Eksemplet antager at: Kreditten tilbagebetales i lige store månedlige betalinger af lånebeløbet fra første betalingsdato og hver 30. dag. Ydelserne inkluderer den rente, som du skal betale hver måned, indtil du har tilbagebetalt hele din aftale.

Vi anbefaler dog, at du tilbagebetaler din kredit, så snart det er muligt, så det ikke koster dig mere end højest nødvendigt.

  • Du er mindst 20 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du er dansk statsborger
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto

Derudover vil VIVUS.DK foretage en kreditvurdering på baggrund af de informationer, vi modtager i din ansøgning. Du får med det samme svar på, om du er godkendt.

Rentebetalingen skal betales på din første betalingsdato og herefter hver 30. dag, indtil du indfrier kreditten. Det er derfor de omkostninger, du skal betale for at opretholde din kreditaftale.

Når du ansøger, får du med det samme at vide, hvad beløbet på din rentebetaling er.

Når du delbetaler din kredit, betaler du altid først dine udestående renter.

Du kan dog først betale den endelige rentebetaling tidligst 5 dage før den næste betalingsdato.

Og selvfølgelig kan du til enhver tid indfri din kredit eller betale mere end rentebetalingen.

Når du forhøjer din kredit, stiger din rentebetaling. Du betaler kun renter for det antal dage, du har haft pengene til rådighed. Ved første betalingsdato vil rentebetalingen stige en smule, mens den ved næste betalingsdato vil være højere, da du i den nye periode vil have haft pengene til rådighed i 30 dage.

Ny kunde

Som ny kunde kan du ansøge om op til 6.000 kr., og du får 50 % rabat på renten i op til 30 dage. Du vil med det samme få svar på, om du godkendes til det ønskede beløb. I nogle tilfælde kan vi tilbyde dig et lavere beløb, hvis vores kreditvurdering kommer frem til, at vi ikke kan tilbyde dig 6.000 kr.

Tilbagevendende kunde

Som tilbagevendende kunde kan du altid ansøge om op til 12.000 kr. Du vil med det samme få svar på, om du godkendes til det ønskede beløb. I nogle tilfælde kan vi tilbyde dig et lavere beløb, hvis vores kreditvurdering kommer frem til, at vi ikke kan tilbyde dig 12.000 kr.

Du får altid svar på skærmen med det samme.

Hvis din ansøgning er blevet godkendt, vil du modtage pengene på din konto med det samme - uanset hvornår du ansøger - da vi overfører pengene med det samme 24/7. Vi sender dig også en bekræftelse på e-mail med din kreditaftale og faktura.

Så snart vi har registreret din tilbagebetaling, vil du igen kunne ansøge hos VIVUS.DK. Som gentagende kunde kan du altid ansøge om op til 12.000 kr. fra din VIVUS-profil.

Du kan sagtens delbetale din kredit. Når du betaler et mindre beløb end det fulde betalingsbeløb, vil vi altid først registrere noget af den til renter for de dage, der er gået i din låneperiode. Alt overskydende vil tilbagebetale på dit lånebeløb helt automatisk.

Når du har betalt tilbage på din kredit, vil renterne også blive mindre.

Du kan delbetale med kort fra din VIVUS-profil eller ved at lave en kontooverførsel i din netbank. Find betalingsoplysningerne på profilen.

Tilbagebetaling

Valgfrit kontonummer

Du skal selv indtaste det kontonummer, du ønsker pengene til. Har du allerede en profil, kan du ændre kontonummeret under "Mine indstillinger" på din VIVUS-profil med NemID.

  • Kortbetaling

Du kan betale med kort på din VIVUS-profil. Du vil med det samme modtage en bekræftelse på e-mail og SMS om, at din kredit er betalt. Vi tager imod alle danske betalingskort, såsom: Dankort, VISA/Dankort, Mastercard, VISA Debit

Fordelen ved kortbetaling er, at vi modtager din betaling med det samme.

  • Bankoverførsel i din netbank

Når du overfører via din netbank, skal du huske at skrive dit CPR-nummer i tekst på modtagers kontoudskrift. Du vil modtage en bekræftelse på e-mail og SMS, når vi har registreret din betaling. Det kan tage 1-2 hverdage.

Du kan altid finde dine betalingsoplysninger på din VIVUS-profil.

  • Kortbetaling

Du betaler med kort på din profil. Vi vil med det samme registrere din betaling og sende dig en bekræftelse på e-mail og SMS.

  • Bankoverførsel i din netbank

Har du betalt fra Sydbank, vil vi registrere din betaling inden for en time i vores åbningstid: Hverdage kl. 8:00 - 16:00. Fra anden bank vil vi registrere din betaling 1-2 hverdage senere. Du vil få en bekræftelse på e-mail og SMS, når betalingen er modtaget.

Du vil kunne ansøge om en ny kredit fra din VIVUS-profil, så snart vi har bekræftet at have modtaget din tilbagebetaling.

Du kan til enhver tid indfri din kredit og skal kun betale renter indtil den dag, kreditten indfries.

På din VIVUS-profil kan du altid se under punktet “Betal i dag”, hvad du skal betale den gældende dag.

Du kan altid delbetale din kredit løbende. Når du betaler et mindre beløb end det fulde betalingsbeløb, vil vi altid først registrere noget af den til renter for de dage, der er gået i din låneperiode. Alt overskydende vil tilbagebetale på dit lånebeløb helt automatisk.

Når du har betalt tilbage på din kredit, vil renterne også blive mindre.

Du kan delbetale med kort fra din VIVUS-profil eller ved at lave en kontooverførsel i din netbank. Find betalingsoplysningerne på profilen.

Øvrige spørgsmål

VIVUS.DK udbyder hurtige, enkle og omkostningseffektive kreditter til danskerne. Du får pengene overført direkte på din konto, og der kræves ingen sikkerhed eller udfyldelse af besværlige dokumenter.

Du bestemmer selv, hvor meget du vil ansøge om. Du kan altid ansøge om alt mellem 100 og 12.000 kr. som gentagende kunde. Din første betalingsdato vælger du i ansøgningen. Dine efterfølgende betalingsdatoer vil falde hver 30. dag.

Du kan læse mere om os her.

NemID er din digitale signatur, der sikrer, at du er den, du giver dig ud for at være. På grund af NemID kan vi give dig svar på din ansøgning med det samme, da du giver samtykke til, at vi må få oplyst, om du opfylder vores betingelser, og vi derigennem kan godkende dig.

Du kan se mere om NemID eller bestille dit NemID ved at klikke her.

Kundeservice håndterer spørgsmål, hjælp og klager.

Vi har åbent alle hverdage kl. 8:00-16:00 på telefon 78 77 20 68 og via e-mail: info@vivus.dk.

I vores åbningstid kan vi også kontaktes via chatten her nederst på siden.

Har du glemt dit password, kan du få tilsendt et link via mail eller SMS med en kode, så du kan nulstille dit password.

Gå til "Glemt dit password" her.

Vælger du at få tilsendt en kode via SMS, er det vigtigt, at du bliver på siden, og at du indtaster den med det samme.

Både linket på mail og SMS-koden er gyldig i en time.