Spørgsmål & svar

Hvad skal jeg have klar, når jeg skal lave min ansøgning?
  • NemID
  • Kontooplysninger, hvis ikke du ønsker lånet overført til din NemKonto
  • Mobilkode til din bank
  • Betalingskort

Her kan du finde svar på mange spørgsmål om produktet.

Ansøgning

Pengene vil være til rådighed indenfor 7 dage.

Hvis du ikke vælger andet, udbetales pengene til din NemKonto. Men du kan også selv vælge, ved at indtaste kontonummeret, på den konto, du vil have dine penge udbetalt til.

Har du llerede en VIVUS-profil, kan du ændre dit kontonummer under "Mine indstillinger" med NemID.

Du kan ikke bruge et kontonummer, som allerede er i brug på en anden VIVUS-profil.

Hos VIVUS kan du vælge mellem mindre eller større lånebeløb.

Mindre beløb er fra 2000,- op til 12000,-. Større beløb er fra 13000,- op til 75000,-

Du kan frit ansøge om det beløb, du har behov for.

Brug låneberegneren til at se omkostninger på netop det lån, du vil ansøge om.

  • Du er mindst 18 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto
  • NemID
  • Kontooplysninger, hvis ikke du ønsker lånet overført til din NemKonto
  • Mobilkode til din bank
  • Betalingskort

Under ansøgningen skal du give tilladelse til, at vi kan indhente oplysninger fra din bank.

Nogle banker bruger NemID, mens andre banker kræver mobilkode. Har du ikke mobilbank (app), kan du finde din mobilkode i din netbank under menuen mobile tjenester eller servicetjenester. Det afhænger af din bank. Koden består typisk af 4 eller 6 tal.

Kan du ikke finde det, så søg på det på din banks hjemmeside.

Du får svar lige så snart, din ansøgning er færdig.

Har du ikke fået svar, er din ansøgning ikke færdig.

Hvis din ansøgning er blevet godkendt, sender vi også dig også en bekræftelse på e-mail med din låneaftale.

Du er måske ikke helt færdig endnu. Du er først færdig med ansøgningen, når svaret kommer frem.

Det kan være du ikke er blevet sendt videre fra eSkat. Dette sker især ved brug af Safari-browser. Prøv igen i Chrome.

Det kan også være du mangler:

  • At tilføje betalingskort til automatisk betaling

Får du stadig ikke svar, så kontakt os.

For at kunne lave den bedst mulige kreditvurdering skal vi indhente oplysninger om din økonomi.

Gennem eSKAT indhenter vi dine seneste seks lønsedler samt årsopgørelse. Du giver samtykke med dit NemID.

Gennem IDQ/MONTHIO indhenter vi dine overordnede indkomst- og udgiftstal fra din bank. Du giver samtykke til dette med enten dit mobillogin, NemID eller begge dele.

Oplysningerne bruger vi til at fastslå dit rådighedsbeløb, og for at kunne godkende din ansøgning forsvarligt

Du kan ansøge om nyt lånebeløb, umiddelbart efter dit første lån er registreret i vores system.

Når du ønsker at ansøge om nyt lånebeløb, gør du det via din VIVUS-profil.

Er du blevet afvist, og vil prøve at ansøge igen, kan du gøre dette med det samme. I nogle tilfælde er der dog nødt til at gå nogle dage, før dit afvisning ændres. Læs mere under spørgsmålet Jeg er blevet afvist. Hvad gør jeg?

Der kan være mange grunde til, at du er blevet afvist. Det vil altid fremgå af din afvisning, hvorfor den er sket.

I nogle tilfælde vil vi tilbyde dig et andet, lidt lavere lånebeløb. Det er helt op til dig, om du vil takke ja til det.

Er du afvist pga. lånekrav såsom adressebeskyttelse eller RKI registrering og disse efterfølgende ændres, kan du enten vente 31 dage på dine oplysninger automatisk opdateres, eller du kan kontakte os, så kan vi gøre det med det samme.

I andre tilfælde, som hvis din bankdata ikke går igennem, skal du desværre vente 31 dage, før du kan ansøge igen. Det er ikke noget vi kan ændre på.

Tilbagebetaling

Når din ansøgning er godkendt, skal du registrere et gyldigt betalingskort til automatisk betaling. Så vil din månedlige betaling blive trukket på hver betalingsdato.

Skulle det ske, at vi ikke kan trække din betaling fra dit betalingskort, hvis der eksempelvis ikke er dækning på kortet eller kortet er spærret, vil du modtage en e-mail fra os. Der beder vi dig om at betale afdraget med en almindelig kontooverførsel.

Du skal tilmelde dit kort igen bagefter. Det gælder også hvis dit tilmeldte kort udløber. Du tilmelder dit kort fra din VIVUS-profil. VIVUS-profil

Når du betaler med kort, modtager og registrerer vi din betaling med det samme.

Betaler du med kontooverførsel i stedet, vil der gå 1-2 hverdage fra du laver overførslen til vi modtager den.

Vi sender altid en bekræftelse på e-mail og sms når din betaling er gået igennem.

Ja. Din månedlige betaling trækkes som udgangspunkt automatisk fra dit registrerede betalingskort på din betalingsdato. Ønsker du at betale din månedlige betaling før din betalingsdato, er dette dog muligt og kan gøres fra din VIVUS-profil.

Ja, du kan til enhver tid indfri dit lån. Det gør du via din profil.

Øvrige spørgsmål

VIVUS er et lånefirma, som udbyder forbrugslån. Vi overfører pengene direkte til din konto. Vi kreditvurderer alle ansøgere, men kræver ikke du stiller sikkerhed eller udfylder en masse besværlige dokumenter. Dit lån hos VIVUS betales tilbage i månedlige bidder. Betalingen består altid af afdrag på lånet samt renter.

Ved de mindre med beløb på mellem 2000,- og 12000,- er lånets løbetid altid 6 måneder, mens der ved de større lån på mellem 13000,- og 75000,- vælges en løbetid ved ansøgningen om lånet.

Du kan læse mere om os her

Kundeservice håndterer spørgsmål, hjælp og klager.

Vi har åbent alle hverdage kl. 9:00-11:30 og kl. 12:30-16:00 på telefon 78 77 20 68 og via e-mail: info@vivus.dk.

I vores åbningstid kan vi også kontaktes via chatten nederst på siden.

Har du glemt dit password, kan du få tilsendt et link via mail eller SMS med en kode, så du kan nulstille dit password.

Gå til "Glemt dit password" her.

Vælger du at få tilsendt en kode via SMS, er det vigtigt, at du bliver på siden, og at du indtaster den med det samme i feltet midlertidig kode. Både linket på mail og SMS-koden er gyldig i en time.