Ansøgning

Hvornår står pengene på min bankkonto?

Pengene vil være til rådighed indenfor 7 dage.

Hvilken konto udbetaler I pengene til?

Hvis du ikke vælger andet, udbetales pengene til din NemKonto. Men du kan også selv vælge, ved at indtaste kontonummeret, på den konto, du vil have dine penge udbetalt til.

Har du allerede en VIVUS-profil, kan du ændre dit kontonummer under "Mine indstillinger" med NemID.

Du kan ikke bruge et kontonummer, som allerede er i brug på en anden VIVUS-profil.

Hvor meget kan jeg låne?

Hos VIVUS kan du vælge mellem.

Beløb er fra 13000,- op til 75000,-

Du kan frit ansøge om det beløb, du har behov for.

Brug låneberegneren til at se omkostninger på netop det lån, du vil ansøge om.

Hvilke krav stilles der til mig som kunde?
  • Du er mindst 18 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto
Hvad skal jeg have klar, når jeg skal lave min ansøgning?
  • NemID
  • Kontooplysninger, hvis ikke du ønsker lånet overført til din NemKonto
  • Mobilkode til din bank
  • Betalingskort
Hvad er en mobilkode?

Under ansøgningen skal du give tilladelse til, at vi kan indhente oplysninger fra din bank.

Nogle banker bruger NemID, mens andre banker kræver mobilkode. Har du ikke mobilbank (app), kan du finde din mobilkode i din netbank under menuen mobile tjenester eller servicetjenester. Det afhænger af din bank. Koden består typisk af 4 eller 6 tal.

Kan du ikke finde det, så søg på det på din banks hjemmeside.

Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Du får svar lige så snart, din ansøgning er færdig.

Har du ikke fået svar, er din ansøgning ikke færdig.

Hvis din ansøgning er blevet godkendt, sender vi også dig også en bekræftelse på e-mail med din låneaftale.

Hvorfor får jeg ikke svar på min ansøgning?

Du er måske ikke helt færdig endnu. Du er først færdig med ansøgningen, når svaret kommer frem.

Det kan være du ikke er blevet sendt videre fra eSkat. Dette sker især ved brug af Safari-browser. Prøv igen i Chrome.

Det kan også være du mangler:
• At tilføje betalingskort til automatisk betaling

Får du stadig ikke svar, så kontakt os.

Hvilke informationer indhenter I, når jeg ansøger?

For at kunne lave den bedst mulige kreditvurdering skal vi indhente oplysninger om din økonomi.

Gennem eSKAT indhenter vi dine seneste seks lønsedler samt årsopgørelse. Du giver samtykke med dit NemID.

Gennem IDQ/MONTHIO indhenter vi dine overordnede indkomst- og udgiftstal fra din bank. Du giver samtykke til dette med enten dit mobillogin, NemID eller begge dele.

Oplysningerne bruger vi til at fastslå dit beløb til fri disposition pr. måned, og for at kunne godkende din ansøgning forsvarligt.

Hvornår kan jeg ansøge igen?

Du kan ansøge om nyt lånebeløb, 35 dage efter din seneste låneansøgning blev gennemført og godkendt.

Når du ønsker at ansøge om nyt lånebeløb, gør du det via din VIVUS-profil.

Er du blevet afvist, og vil prøve at ansøge igen, kan du gøre dette med det samme. I nogle tilfælde er der dog nødt til at gå nogle dage, før din afvisning ændres. Læs mere under spørgsmålet: Jeg er blevet afvist. Hvad gør jeg?

Jeg er blevet afvist – Hvad gør jeg?

Der kan være mange grunde til, at du er blevet afvist. Det vil altid fremgå af din afvisning, hvorfor den er sket.

I nogle tilfælde vil vi tilbyde dig et andet, lidt lavere lånebeløb. Det er helt op til dig, om du vil takke ja til det.

Er du afvist pga. lånekrav såsom adressebeskyttelse eller RKI registrering og disse efterfølgende ændres, kan du enten vente 31 dage på at dine oplysninger automatisk opdateres, eller du kan kontakte os, så kan vi gøre det med det samme.